!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!! x 10 milj.^10

Siinä ehkä juuri ja juuri tarpeeksi huutomerkkejä kuvastamaan olotilaani tällä hetkellä! 17 vuoden haaveilun jälkeen käteeni lykättiin pikkuruinen paperinpala, johon on merkattu A! Vielä en oikein osaa uskoa, että unelmani on käymässä toteen... Ei mulle tapahdu hyviä juttuja, eli tän on pakko olla unta! Totta se kuitenkin on. Ajokoe läpi ja paljon kauniimmin kuin edellinen ajokatastrofi!

Olin niin onnellinen ja iloinen kokeen läpäisemisestä, että hyppäsin paikalla olleen ajo-opettajan kaulaan. Pakko oli halata, en voinut sille mitään, vaikka kyseistä kaveria en edes ollut aiemmin koskaan tavannut. (Ave, the Original Master, oli nimittäin jäänyt lomalle.)

Stonehenge kukkalaatikoista

Ajoreitti lähti katsastusasemalta ja kulki Kalevankatua Läntiselle yhdystielle. Rautatiesiltaa alittaessa olin hetken hämärän rajamailla. "Että mikäs...mikä...MIKÄ H*LVETIN STONEHENGE sinne on keskelle katua pykätty puisista kukkalaatikoista?! Asuntomessut pyörähtivät käyntiin Hyvinkäällä samaan aikaan ajokokeeni kanssa. Messuja varten olikin rakennettu yllättävästi väliaikainen liikenneympyrä, joka kuitenkin näytti ympyrän sijaan mielestäni enemmän siltä kuin taimitarhan rekka olisi kipannut kuormansa keskelle tietä! En ollut lainkaan varma, mistä minun tulisi ajaa. Tuosta pyörä kyllä mahtuisi, mutta auto ei, joten varmaankin täytyy ajaa tuon lootan tuolta puolen. Selvisin ympyrästä ja siihen liittyvistä kaistojen vaihdoista sujuvasti, mistä johtuen varmaankin sain hyvän suorituksen merkinnän kaista-ajosta :D

Muutoinkin ajo meni mallikkaasti. Itse olin ajon jälkeen sitä mieltä, että ajan liian lähelle risteyksiä ja suojateitä ja samaa mieltä oli myös tutvo. Tämä olikin ainoa asia, josta sain nootin ja merkinnän arviointipaperiin. Mutta ei se haittaa. Olen tyytyväinen itseeni, sillä nyt olin omalla tasollani ajossa, toisin kuin viikkoa aiemmin.

Naisen ikä on näköjään vaiettu salaisuus

Hyssykät hyvät noita ikäjuttuja! Kokeen jälkeen selitin tietysti onnellisena, miten olen jo 17 vuotta halunnut pyörää. Se kaveri, jota halasin ja jonka nimeä en muista, kysyi kohteliaasti syntymävuottani. Itsekseni hihitellen kerroin sekä syntymävuoden että sen, että olen 12 vuotiaasta halunnut ajaa moottoripyörällä, jotta hänen olisi helpompi ynnätä ikääni tai mitä nyt ikinä halusikaan tietää :D :D Olisi vain suoraan kysynyt sitä ikääni, jolloin halu pyörään alkoi tai tämänhetkistä ikääni. Mutta eihän sellaista voi kai naiselta kysyä.

Ave teki samoin. Teoriatunneilla sain vastata moniin kysymyksiin kuten aiemmin totesin. Sain yksittäisiä kysymyksiä sekä kaikki ryhmäkysymykset kohdalleni, paitsi yhtä. "Te B-kortin ajaneet. Oletteko kaikki ajaneet sen 18-vuotiaana?" Joo."Minä vuonna ajoit kortin? Entä sinä? Sinä?..." Tämä oli ainoa usealle henkilölle esitetty ryhmäkysymys, jota ei minulta kysytty. Eihän saa paljastaa, minä vuonna nainen on täyttänyt 18. Jokuhan voisi ynnätä vuodet yhteen ja todeta, miten vanha haaska tässä onkaan kyseessä!! :D :D Muutakaan syytä en keksinyt tuolle väliin jätölle..

Kohteliaita herrasmiehiä ajo-opettajina :D

Pyörä 0, Eija 1

Mustelmia: Ehkä lomaan mennessä loputkin ovat parantuneet ja voi kiskoa mekon ylle!